Witaj w instrukcji obsługi dla serii rowerów elektrycznych Ecobike RX500, LX500 i MX500! Cieszymy się, że wybrałeś/aś nasze modele, które reprezentują połączenie zaawansowanej technologii elektrycznego napędu z wyjątkową wydajnością. Ta instrukcja pomoże Ci poznać wszystkie kluczowe aspekty rowerów Ecobike RX500, LX500 i MX500, zapewniając szczegółowe wskazówki dotyczące montażu, użytkowania oraz konserwacji.
Nasz zespół pracował nad stworzeniem niezwykle wszechstronnej instrukcji, która będzie przydatna zarówno dla doświadczonych rowerzystów, jak i osób dopiero zaczynających przygodę z rowerami elektrycznymi. Dowiesz się tutaj o różnorodnych trybach napędu, sposobach efektywnego korzystania z baterii, jak również o właściwej pielęgnacji i konserwacji, by Twój rower działał w najlepszym stanie.
Niech seria Ecobike RX500, LX500 i MX500 towarzyszy Ci w każdej podróży, od codziennych dojazdów po przygody terenowe. Dziękujemy za zaufanie w nasze produkty i życzymy satysfakcji oraz radości podczas jazdy na rowerze elektrycznym Ecobike!
Wskazuje z jaką siłą silnik wspomaga użytkownika roweru, gdy wyświetla się cały pasek siły wspomagania oznacza to, że silnik pracuje z pełną mocą co za tym idzie szybsze rozładowanie baterii, im mniej widoczny pasek wspomagania tym mniej silnik wspomaga co przekłada się na dłuższy dystans.
Poziom naładowania baterii wskazuje pięć segmentów umieszczonych w symbolu baterii w lewym górnym rogu wyświetlacza. Każdy segment odpowiada 20 % naładowania baterii, proszę mieć pewny dystans do wskaźnika, ponieważ np. gdy bateria będzie naładowana w 21% to będą się wyświetlały 2 segmenty, gdzie może się wydawać iż oznacza to 40% . Proszę się nie martwić ani nie traktować jako usterkę sytuacji gdzie nagle znikną dwa segmenty bądź z dwóch segmentów szybko zmieni się na migający jeden segment mówiący o rozładowanej baterii.
Przy włączonym zasilaniu, kliknij przycisk włącz/wyłącz lampki aby włączyć podświetlenie wyświetlacza oraz przednią i tylną lampkę. Kliknij przycisk ponownie by wyłączyć podświetlenie i lampki. Przy włączonym świetle na wyświetlaczu będzie widniała ikona jak na rysunku obok.
Za pomocą wyświetlacza można regulować poziom wspomagania elektrycznego. Regulacji można dokonywać zawsze, także podczas jazdy. System wspomagania posiada 6 poziomów, zależy od nich prędkość, do której będzie rozpędzał się rower. Domyślny poziom wspomagania po włączeniu wyświetlacza to „1”. Aby zmienić poziom wspomagania użyj odpowiednio przycisków „PLUS” aby zwiększyć poziom wspomagania lub „MINUS” aby zmniejszyć poziom wspomagania. 15
Jeżeli na wyświetlaczu pojawi się błąd, natychmiast skontaktuj się ze swoim sprzedawcą w celu rozwiązania usterki. Każdy kod posiada inny rodzaj błędu, dokładniejsze informację znajdują się w tabeli poniżej. Wyświetlacz nie może wrócić do normalnego stanu, aż problem nie zostanie rozwiązany. E-rower nie będzie działać, aż do momentu rozwiązania problemu.
Kod błędu |
Opis błędu |
21 |
Błąd z przepływem prądu, brak połączenia przewodów |
22 |
Błąd manetki gazu |
23 |
Błąd silnika |
24 |
Błąd czujników halla |
25 |
Błąd klamek hamulcowych |
30 |
Błąd komunikacji wyświetlacza |
Po włączeniu systemu elektrycznego na wyświetlaczu pojawią się prędkość i dystans podróży jako domyślne. Naciśnięcie przycisku „i” powoduje przełączanie między następującymi informacjami:
Podróż (km) → ODO → MAX (Max. Prędkość) → AVG (Śr. Prędkość) → TIME (Czas).
Aby wejść do menu wyświetlacza, należy przy włączonym LCD nacisnąć i przytrzymać przez 3 sekundy przyciski „PLUS” oraz „MINUS”. Następnie należy wybrać „User setting” oraz zatwierdzić naciskając przycisk „i”(Taki ENTER w klawiaturze).
Trip Reset oznacza wyzerowanie dystansu podróży. Aby zresetować odległość podróży, naciśnij przycisk „+” lub przycisk „-”, aby wybrać opcję Yes / No (Tak / Nie). YES oznacza wyzerowanie odległości podróży. NO oznacza brak czyszczenia odległości podróży. Aby zapisać zmienione ustawienie, naciśnij przycisk „i” -Wartość domyślna to NIE.
Toggle Unit oznacza ustawienie jednostki pomiarowej. Aby przełączyć jednostkę, naciśnij przycisk „+” lub przycisk „-”, aby wybrać żądaną jednostkę, a następnie naciśnij przycisk „i”, aby potwierdzić - Jednostka domyślna to „Metryczny (km)”.
Wheel wskazuje ustawienia średnicy koła. Nie zalecamy zmiany tych ustawień, ponieważ zmiana rozmiaru koła spowoduje, wyświetlanie błędnych danych dotyczących jazdy między innymi prędkość, przebyty dystans, całkowity dystans oraz czas jazdy.
LCD luminance wskazuje ustawienia jasności podświetlenia wyświetlacza. Aby zmienić jasność podświetlenia, naciśnij przycisk „+” lub przycisk „-”, aby wybrać żądaną wartość. Aby zapisać zmienione ustawienie, naciśnij przycisk „i”- Domyślna wartość to 100%.
MODE to ustawienie pokazujące moc silnika, im wyższy tryb tym silnik szybciej przyspiesza. Domyślne ustawienia mocy silnika to POWER. Aby zmienić moc silnika , należy za pomocą przycisku „+” lub „-”, wybrać żądaną wartość. Aby zapisać zmienione ustawienie, naciśnij przycisk „i”.
Aby wejść do ustawień zaawansowanych wyświetlacza, należy przy włączonym LCD nacisnąć i przytrzymać przez 3 sekundy przyciski „PLUS” oraz „MINUS”. Następnie należy wybrać „Advanced Settings” i nacisnąć przycisk „i”. Następnie wprowadź poprawne hasło, aby przejść do interfejsu ustawień zaawansowanych. Domyślne hasło to 1212
Assist Levels wskazuje ustawienia ilości trybów wspomagania. Jest 8 trybów do wyboru: 0-2, 1-2, 0-4, 1-4, 0–6, 1-6, 0–8, 1-8. Wartość domyślna to 0–6. Aby zmienić ilość trybów poziomu wspomagania, naciśnij przycisk „+” lub „-”, aby wybrać żądaną ilość trybów, a następnie naciśnij przycisk „i”, aby potwierdzić.
Set Voltage wskazuje ustawienie napięcia w rowerze oraz napięcie na poszczególnych tryb ach wspomagania. Zalecamy nie zmieniać tych parametrów, ponieważ możesz uszkodzić elektryczne części roweru – Ten parametr jest dla osób, które kupiły rower z innym wyświetlaczem, a chciałyby zmienić na kolorowy.
Fabrycznie silnik jest zablokowany do 250W, który osiąga max 25 km/h natomiast manetka gazu jest zablokowana do 6 km/h, która służy jako „Walk assist”, ze względu na obowiązujące przepisy prawne, użytkownik odblokowuje silnik na własną odpowiedzialność.
Speed Limit wskazuje ustawienia ograniczenia prędkości. Zakres ograniczenia prędkości wynosi od 15 km/h do 99,9 km/h. Ta ostatnia wartość nie oznacza, że rower rozpędzi się do takiej prędkości – jest to po prostu odblokowanie silnika do pełnej mocy.
Aby zmienić podstawowe ustawienia, naciśnij przycisk „+” lub „-”, aby zwiększyć lub zmniejszyć, aż żądana wartość zostanie wyświetlona. Aby zapisać zmienione ustawienie, naciśnij przycisk „i” - Wartość domyślna to 27 km/h.
Przy pełnym odblokowaniu silnika, przyczyni się do większego poboru prądu z baterii co spowoduje szybsze rozładowanie oraz zmniejszenie przejechanego dystansu. Natomiast używanie manetki gazu przy odblokowanym silniku zmniejszy nawet dwukrotnie dystans, który osiągano przy wspomaganiu na zablokowanym silniku.
Throttle Limit oznacza ustawienia ograniczenia prędkości dla manetki gazu, aby odblokować silnik do jazdy bez pedałowania w pełnej mocy, należy ustawić parametr 99,9 km/h i zatwierdzić przyciskiem „i”. Manetka gazu fabrycznie jest zablokowana do 6 km/h (Walk Assist). Używanie manetki gazu przy odblokowanym silniku zmniejszy pokonywany dystans o co najmniej 2 razy, natomiast częste używanie manetki gazu przy odblokowanym silniku może spowodować uszkodzenie