Rowery typu gravel cieszą się coraz większą popularnością wśród miłośników aktywnego wypoczynku. Kross Esker 8.0 to kolejna odsłona naszej serii modeli w tym segmencie. To jednoślady niezwykle uniwersalne. Łączą w sobie najlepsze cechy MTB przeznaczonych do jazdy w trudnych terenowych warunkach i właściwości rowerów szosowych – najlepszych do pokonywania długich tras na twardej nawierzchni. Przekonaj się, że taki sprzęt sprawdzi się nie tylko na szutrze!
Przy projektowaniu roweru Kross Esker 8.0 wprowadziliśmy wiele poprawek i ulepszonych rozwiązań, by jazda stała się jeszcze przyjemniejsza. Wykorzystujemy najnowszy osprzęt od czołowych producentów, takich jak Shimano, FSA Vision Team czy Fizik. Połączyliśmy wytrzymałość i funkcjonalność z nowoczesnym designem na miarę XXI wieku. Ta wersja to kolejny krok naprzód, który zagwarantuje mnóstwo wrażeń i zabawy przy pokonywaniu ulubionych tras oraz odkrywaniu nowych dróg i ścieżek!
Gravel, nazywany również rowerem szutrowym, nie jest żadnym „kompromisem” – to zestaw rozwiązań opracowanych specjalnie z myślą o konkretnych potrzebach. Konstrukcja pozwala komfortowo jechać przez wiele godzin i rozwijać spore prędkości. Wyjazd poza ubitą, równą nawierzchnię nie grozi utratą równowagi czy uszkodzeniem roweru. Kross Esker 8.0 to idealny wybór na wyjazdy, podczas których trzeba pokonywać zróżnicowane odcinki. Wszystkie modele z serii mają 22 biegi.
Hamulce tarczowe Shimano GRX RX400 z tarczami RT30 (160) założyliśmy zarówno z tyłu, jak i z przodu. To gwarantuje precyzyjną kontrolę prędkości w każdych warunkach. Jak wiadomo wszystkim amatorom kolarstwa, wyroby japońskiej firmy charakteryzują się dużą wytrzymałością i długą żywotnością – możesz na nich polegać. Za płynną, nienaganną pracę przerzutek odpowiada zestaw Shimano GRX RX810, a kasety 105 HG700 pracują w zakresie 11-34T.
Podstawą systemu jezdnego są obręcze FSA TEAM Aero-Grave i23. Aluminiowe obręcze o półaerodynamicznym kształcie są formowane ręcznie. Na kołach znajdują się opony Schwalbe G-ONE ALLROUND 40-622. Wyróżniają się dobrze zbalansowanymi właściwościami jezdnymi. Dobrze trzymają się każdej nawierzchni, a w trakcie jazdy nie odczujesz żadnych drgań i wibracji. Karbonowe kierownice ze sterami FSA No.42/ACB;1-1/8"-1,5", wspornikami i chwytami Fizik Terra Microtex wytrzymają wiele tysięcy kilometrów.
Siedzenia Fizik Terra Argo gwarantują wygodę podczas wielogodzinnych wypraw – bez względu na prędkość, dystans i pokonywane przeszkody. Niezależnie od rozmiaru, każdy rower Kross Esker 8.0 ma 22 biegi. Łańcuchy Shimano HG601 są bardzo trwałe, a jednocześnie proste w pielęgnacji i konserwacji. Niezależnie od rozmiaru, wszystkie egzemplarze gravela ważą poniżej 10 kg masy netto.
CARBON T784
Sztywna i wytrzymała rama została wykonana z trzech różnych zaawansowanych włókien węglowych. M40J, T700 oraz T800S tworzą jednolitą, idealnie zespoloną całość dzięki najlepszej konwencjonalnej żywicy. Widelce rowerów Esker 8.0 powstały z nowej generacji materiałów.
T-HEAD TUBE
Główka ramy w kształcie stożka szerszego u podstawy zwiększa dokładność przełożenia ruchu rękami na kierunek jazdy. Przekrój wynosi od 1 1/8” na górze do 1,5” na dole.
INNER CABLE ROUTING
Linki poprowadzone wewnątrz są lepiej chronione przed opadami atmosferycznymi, błotem, piaskiem i innymi czynnikami, które mogłyby skrócić ich żywotność i pogorszyć działanie mechanizmów roweru.
FSA TEAM 12x100 i 12x142
Piasty nieco mniejsze z przodu i większe z tyłu pozwalają na optymalne przeniesienie mocy, komfortowe sterowanie i stabilność na zmiennym terenie.
RHS SYSTEM
Gwintowane połączenia ramy na hakach lub dedykowanych nakrętkach ułatwiają wymianę naruszonych elementów, a jednocześnie obniżają ryzyko wystąpienia ewentualnych uszkodzeń.
DISC BRAKES
Tarcze hamulcowe mają przewagę względem tradycyjnych hamulców, ponieważ zapewniają lepszą kontrolę nad siłą hamowania, odpowiednią moc w trudniejszych warunkach (gdy jest kiepska pogoda, nierówna nawierzchnia, duże nachylenie) i dłuższą żywotność.
Rama i widelec
WYKOŃCZENIE LAKIERU: | POŁYSK |
MATERIAŁ RAMY: | CARBON T784 |
WIDELEC: | CARBON |
SKOK WIDELCA: | BRAK |
TYLNY AMORTYZATOR: | BRAK |
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA: | BRAK |
KOLOR RAMY: | ZIELONY / CZARNY POŁYSK |
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD: | SHIMANO GRX RX810 |
PRZERZUTKA TYŁ: | SHIMANO GRX RX812 |
MANETKI: | SHIMANO GRX RX600 |
KORBA: | SHIMANO GRX RX600 |
KORONKI: | 46T-30T (S - 170 MM, M - 172,5 MM, L, XL - 175 MM) |
KASETA / WOLNOBIEG: | SHIMANO GRX RX600 HG700 |
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: | 11-34T |
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: | 22 |
SUPORT: | SHIMANO BSA BB-RS500 |
ŁAŃCUCH: | SHIMANO HG601 |
Koła
PIASTA PRZÓD: | FSA TEAM 12X100 |
PIASTA TYŁ: | FSA TEAM 12X142 |
OBRĘCZE: | FSA TEAM AERO-GRAVEL I23 700C |
OPONY: | SCHWALBE G-ONE ALLRND 700X38C |
Hamulce
HAMULEC PRZÓD: | SHIMANO GRX RX400 |
HAMULEC TYŁ: | SHIMANO GRX RX400 |
DŹWIGNIE HAMULCA: | SHIMANO GRX RX600 |
TARCZE HAMULCOWE: | SHIMANO RT56 160 6B |
TARCZE HAMULCOWE TYŁ: | SHIMANO RT56 160 6B |
Komponenty
KIEROWNICA: | FSA K-WING AGX 31.8 CARBON (S, M - 420 MM, L, XL - 440 MM) |
WSPORNIK KIEROWNICY: | ALUMINIUM 31,8/7° (S, M - 80 MM, L, XL - 90 MM) |
SIODŁO: | FIZIK TERRA ARGO X5 |
WSPORNIK SIODŁA: | FSA KFX SB0 27,2 CARBON (S, M, L - 350 MM, XL - 400 MM) |
STERY: | FSA NO.42/ACB;1-1/8"-1,5" |
CHWYTY: | FIZIK TERRA MICROTEX |
PEDAŁY: | BRAK (DOŁĄCZONE PEDAŁY SERWISOWE) |
System e-bike
SILNIK: | BRAK |
BATERIA: | BRAK |
WYŚWIETLACZ: | BRAK |
Informacje dodatkowe
WAGA [KG]: | S - 9,55 KG, M - 9,6 KG, L - 9,73 KG, XL - 9,81 KG |